oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Idag är de...

Av Malin Ullström - 31 maj 2016 19:28

...små huliganerna redan 1 vecka gamla!   Ja, huliganer är precis vad dom är!! Tänk att jag redan kan se de olika små personligheterna hos dem, sedan är det ju inte säkert att dom kommer fortsätta i samma "anda"!   När dom sedan flyttar till nya hem så formar man valpen efter hur man själv är och hur man vill ha det som hundägare.


Jag kan väl sammanfatta beskrivningen av dem att de är STORA, en av hanarna väger redan 1 kg!! Fast de andra fyra är inte långt efter... Java har mat till ett helt kompani och dom äter och äter.  

         

Ja, sedan är dom ju inte bara "knubbiga" , dom är mycket rörliga! Idag hittade jag en av valparna utanför valplådan och han hade helt enkelt "kravlat" över kanten så nu är luckan stängd. Här ska inte "springas iväg", Java var bekymrad eftersom hon hade lite bekymmer att få tillbaka honom i lådan. Tur att matte har en webkamera i boxen så jag ser det lilla minsta som händer. Har dock aldrig varit med om att en valp på en vecka har tagit sig så långt! Starka i benen är dom och göra tappra försök att gå...det går väl sådär.   


     

När det är städdags i valplådan så får dom flytta in i en korg vid sidan om medan jag fixar, och den korgen ÄLSKAR dom! Det är en "kom till mig korg", dom hamnar tätt tätt intill varandra och sover som stockar! 

Det är mycket tyst i valplådan och dom ser alltid nöjda ut! Java är en strålande mamma och jag har märkt att denna gången försvarar hon dem mycket mer än förra gången hon hade valpar! (Nu kan hon det här med valpar!) Häromdagen när jag träffade på grannen vid brevlådan så skällde hon ut honom efter alla konsten regler...han såg lite förskräckt ut och sa att "Så gör aldrig dina hundar"...Fick förklara för honom att hon hade valpar hemma och att hon misstänker de flesta för stöld... förutom vi i familjen förstås. På vägen hem sprang hon hem och in till sina små och nosade över dem ordentligt...har litar man inte på någon!  


Här kommer en liten presentation av "huliganerna"!

 

Hane "blå"!  

 

Hane "röd"!   

 

Hane "grön"!   

 

Hane "vit"!   

 

Sist men ABSOLUT inte minst, tiken!   


Här hemma går dagarna i ett rasande tempo, de andra hundarna är så nyfikna på valparna och nu har Hydra fått flytta in i sin hundgård bredvid Java och valparna. Kände att Java inte brydde sig över att de andra hundarna ville titta på hennes små gryn och Hydra har längtat efter detta! Jag tror hon blir en bra "nanny", satt och studerade henne igår kväll då hon rak som en fura i ryggen satt jättelänge och tittade på dem. Så länge att hon till slut blev så trött i ögonen så hon nästan somnade sittandes. Hon måste ju sitta för att kunna se över kanten på valplådan!  


Kan inte låta bli att visa en bild på en avslappnad Hydra när lillmatte klipper klorna!   

 

Hoppas ni alla har det bra i det underbara sommarvädret!

//Malin



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards