oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 19 september 2016

Nu är det...

Av Malin Ullström - 19 september 2016 19:40

...väl på tiden att jag skriver några rader vad som hänt den senaste veckan!  


Efter en hektisk vecka på jobbet då man inte hinner mer än att jobba, ta hand om familj, djur och hushållet så var det underbart med fredag! Äldsta dottern kom hem sent från Göteborg i torsdags kväll, så efter jobbet på fredagen var det härligt att få träffa henne.   Hon passade på att umgås så mycket hon kunde med sin lilla hund, Kiara, och hon var efterlängtad! Tyvärr har det "strulat" ihop sig med lägenheten som hon skulle få tillträde till så än så länge är hon inneboende hos min goa syster och familj. Vi letar som galningar efter en lägenhet och hoppas på lösning snart! Därav är Kiara hemma fortfarande, allt måste vara ordnat innan hon flyttar.  På lördagen åkte maken och äldsta dottern på internationellt karateläger i Halmstad, så det var bara en snabbvisit hemma i Öljersjö.  Tänk vad man är van vid att vara fem stycken hemma!


På lördagen så träffade jag Kristina med Elee och Mats/Christina med Troja för att träna jakt! Härligt väder och "stuvade" in Java, Hydra och Knox i bilen, när jag kommit fram så skulle jag ta ut Knox för att förbereda lite och tänkte han kunde följa med...,men när jag plockade ut honom så var han så svullen över nosen!  Lite slö men ändå vid gott mod, tog inte många sekunder innan jag kom på vad som troligtvis hade hänt. Han har en förkärlek till frukt och bär, innan han hoppade in i bilen hade jag kommit på honom stjäla vindruvor och där finns getingar! 

Det var bara att se till att mina kära valpköpare hade lite och göra för att sedan "susa" hem och ge honom Betapred tabletter, som jag ALLTID brukar ha i bilen men av någon outgrundlig anledning hade städat bort...  


Hem med Knox, väga och preparera honom med medicin för att sedan "susa" tillbaka! Nåja, alla överlevde och jag hann träna mina flickor innan det var dags för den efterlängtade fikan!  

Träningen gick bra och nu har dom fått en del att  träna på för man lägger till sig med olater när man tränar själv!  


På kvällen var jag med min mamma på konsert med Orup, oj, vilket drag det var och han är så duktig!  


När morgonbestyren var över på söndagen så for jag iväg för ett PT-jobb, undrar om man kan kalla det för det eller kanske PLT? Personlig Lydnads Tränare? Nåja, jag var i alla fall iväg hela förmiddagen för att coacha en nybliven hundägare och jag tycker det är såå roligt! Tänk om man kunde göra detta lite mer?!


Jag älskar verkligen att hjälpa hundägare att få ordning på sina hundar och se deras framsteg och motgångar "peppar"   bara mig ännu mer! Innan jag åkte hem så sa den lyckliga hundägaren att han hade blivit så inspirerad av mig att träna sin hund och få ordning på den, sånt blir jag glad över att höra!!  


Söndags eftermiddagen tillbringades med mina egna fyrbenta, Knox och Hugo tog sig ett bad och Knox har kommit på hur man dyker...till min förskräckelse. Visst det är bra när man har skadeskjutna änder som dyker, men han kan väl vänta med det litegrann?!

 

Matte´s fina killar, Knox och Hugo!  


Nu har hösten kommit till Öljersjö, härligt!

 


Sköt om er!

//Malin



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards