oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Vilka härliga "hunddagar"...

Av Malin Ullström - 5 juli 2011 16:49

... vi har haft!! I fredags åkte jag och döttrarna till Skåne. Först åkte vi och hälsade på hos en cocker kennel, helt underbara hundar och vi blev förstås helt "sålda"! Nu får vi avvakta till nästa vår, och se om det blir någon cockervalp hos oss!  

Sedan åkte vi till Sofia med familj och fortsatte tillsammans med dem till Teba i Höör.

Mycket hundsaker och tur var det att vi inte hade så mycket tid, för dyrt blev det...

Tillbaka hem till Sofia för att äta god middag, mycket gott och trevligt!!   

Hemma i Öljersjö var vi inte förrän klockan var 23 på kvällen, trötta men nöjda!


Lördagen bar det av tidigt till Skåne igen, denna gången på kennelträff hos Carmal´s!

Varmt, men mycket trevligt och mycket hundträning! Hundarna skötte sig bra och vi kom hem trötta och nöjda!

Ja, sen kan man tycka att det räcker med hundträning, men icke...

Söndags kvällen tränade vi lydnad med vår lilla träningsgrupp, ja, även denna dagen gick det bra!

Kan erkänna att jag har varit lite trött ett par dagar, men det hindrade mig inte från att köra ut och träna vattenapporteringar igår kväll!!

Unghundarna skötte sig utmärkt, härligt när saker och ting börjar "falla" på plats!!


Önskar er en härlig kväll!

Malin


 
 
Ingen bild

Majsan

5 juli 2011 22:33

Vilken energi.... men du är en jäkel på att peppa och kicka igång en =)
kramisar

Malin Ullström

6 juli 2011 19:29

Du gullig du!!:)
Vi syns imorgon, "taggade" till tänderna!

Kram
Malin

 
Ingen bild

Gunnar Andersson

12 juli 2011 07:30

Hej på er alla.
Ett tag sedan jag tittade in här. Det har hänt mycket runt mig och mina hundar. Mezzo är en så bra hund lätt lärd och alltid på hugget. Bara husse lär sig att han måste vila ibland? Här om dagen hände en incident som gjorde mig mer eller mindre helt chockad eller rättare sagt ledsen. Mezzo blev påflugen av en vuxen hund under apporterings träningen:( I kaoset efteråt så var det lite upprörda känslor!! Jag såg framför mig att Mezzo aldrig mer skulle apportera(Hemska tanke) Han är lite skakad av händelsen. Men det fixar sig säkert. //Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

12 juli 2011 16:01

Halloj Gunnar!
Ja, vi är många som saknat dina små kommentarer!!!:)
Det är alltid tråkigt när sådant här händer.
Gäller att ha lite "is" i magen och inte göra så stor affär av det hela, andas, kontrollera att hunden inte har några skador och ta nya tag. Precis som du gjorde, Gunnar!
Mezzo´s stora apporteringsintresse gör att han kommer att komma över den här incidenten, det är jag helt övertygad om!!
Kul, att ni kommer ner snart!!
Då ska vi träna så det "ryker" om det, men glöm inte att han MÅSTE vila och "smälta" saker och ting!!!
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards