oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Godmorgon på er...

Av Malin Ullström - 19 juli 2011 09:18

... allihopa!

Andra dagen på semestern och solen skiner, kan det bli bättre?!

Igår kväll var Majsan och jag ute med våra underbara hundar. Regnet slutade precis i tid och solen stack fram, hundarna på "hugget" och fikakorg med, vad livet är härligt!

Mina små fyrbenta gick mycket bra och dom sköter sig utmärkt, jag hoppas det håller i sig, för jag har planer för dem....

Majsans lilla Saga...denna underbart lyckliga hund som vill jobba hellre än bra (många gånger) men igår hände det!!!! Hon gick som en "klocka", det var precis som om allt föll på plats!! Herregud vad glada vi blev, inte bara Majsan, utan jag också förstås!!! ÄNTLIGEN!!

Häromdagen var jag hos Tina (Tillyhills kennel) och hon fotograferade mina små hundar. Tina är jätteduktig på att ta kort (likaså hennes dotter och son) och det var mycket roligt! Tyvärr var inte vädret det bästa, men vi ska fortsätta en annan dag. Tanken är att jag ska starta en hemsida med hjälp av en av mina bästa vänner, och då måste man ju ha bra foton. Det är något jag inte är så bra på...varken fotografera eller göra hemsidor! Nu får ni bara ett smakprov, så kanske ni får se resten av bilderna en annan gång...  

 

Ha en härlig sommardag!

Malin

Ser ni hur roligt Rhea tycker det är att vara modell???....  

 
 
Ingen bild

Gunnar Andersson

19 juli 2011 14:21

Hej.
Kul att det fungerar bra med era hundar. Alltid roligt när saker faller på plats. I går em så körde vi apportering av vilt. Fågel och framförallt kanin:) Nu börjar Mezzo fatta att även pälsvilt ska hämtas. Han är fortfarande lite misstänksam mot den som kastar. Det är sviterna efter förra helgens missöde:( Men han gjorde ett jätte bra pass i går=nöjd husse. Linjetagen och dirrigeringen börjar sitta riktigt bra. I dag blir det lite lydnadsträning och kanske ett spår. Ha det bra Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

19 juli 2011 17:09

Roligt att det funkar, Gunnar!
Misstänksamheten kommer nog att sitta i ett tag, men du ska se att kommer gå bättre och bättre!

Sköt om er!
Malin

 
Ingen bild

Majsan

19 juli 2011 22:44

Ja jisses så glad jag blev! ÄNTLIGEN =))) Hoppas att det håller i sig!
Jättehärlig bild på de tre lakritsbitarna!
kramar ♥

Malin Ullström

20 juli 2011 14:03

Ja, jag har tänkt på er i flera dagar... hon var så duktig lilla Saga!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards