oljersjo-kennel

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Malin Ullström - 3 november 2011 19:46

... nu är det dax för yngsta dottern att följa med sin morfar på älgjakt. Hon ska förstås gå igenom detta, som både jag och mina två andra barn gått igenom...hoppet är det sista som överger en!! Vi andra har väl kanske inte uppskattat det lika mycket  ... men...

Jag tror nog att min lilla pappa äntligen har fått någon som tycker det är mysigt med älgjakt!!

Dottern kom hem och berättade utförligt hur "Vajo" (Östsibiriska Laikan) buktade när han jagade, och hur man hörde skillnaden på skallet beroende på vad han jagade...  eller att hon MÅSTE köpa jaktkläder , för hennes kläder prasslade för mycket!! Vad månne det bli av detta???

Just nu har hon skrivit en lista på vad man måste lära sin hund, INNAN man börjar jaga med den.

Hon har koll trots sin låga ålder, tänk om alla jägare tänkte likadant...  

Malin

 



Av Malin Ullström - 3 november 2011 19:27

... idag slutade jag tidigare från jobbet, och körde till Näsum för att ögonlysa de små svarta damerna!

Allt gick utmärkt, och veterinären sa att det var en fröjd att ögonlysa sådana här labradorer!! Då blir man stolt!  


Japp, så var det klart!! Kiara skall paras vid nästa löp, och vi hoppas på att Sixten fortfarande är på hugget för att bli pappa, trots sin ålder!! Förhoppningsvis blir det smått framåt vårkanten!!


Innan vi åkte till Näsum var vi hos Anna-Lena/Essie med familj. Träning och fika hann vi med, och idag gick damerna strålande! Både Java och Essie gjorde en sådan fin lydnad, som vi inte sett på länge!! Härligt!


Tack Anna-Lena med familj, detta får vi göra oftare!


Imorgon har jag semester, ska försöka få ordning på hemmet och promenera längs Lyckåleden... kanske kommer det några kort, om bara dimman försvinner!!


Önskar er en mysig kväll!

Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards