oljersjo-kennel

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Malin Ullström - 19 november 2011 20:11

... idag åkte alla familjens tjejer, tvåbenta som fyrbenta till Sölvesborgs Brukshundklubb!

Både jag/Java och Julia/Kiara skulle tävla i lydnadsklass 1, Olivia var med som hejarklack.

Väl framme träffade vi Anna-Lena/Essie och Roger, även Essie skulle tävla idag!  

Trots en mulen och ruggig dag, tycker jag allt att solen strålade!!

Lilla Java gick som en klocka, och helt plötsligt kom jag på mig själv att säga till tävlingsledaren att jag måste andas...

Vi lyckades få ihop hela 185poäng av 200 möjliga!!! Underbar känsla!!!

För Julia och Kiara gick det inte riktigt lika bra, tyvärr inget första pris idag, men det behövde dottern...hon började bli lite "styv" i korken...  Hon har tävlat 2 ggr och fått förstapris bägge gångerna, som maken sa häromdagen: "Du kan inte leva på gamla framgångar"! Nåja, jag är väldigt stolt över dem bägge två i alla fall!!

Anna-Lena och Essie hade lite otur, men det kan man ha ibland...nåja, jag tror att Anna-Lena har blivit lite bortskämd med Essie´s framgångar också! Roligt är att Anna-Lena var mycket mer avslappnad än vad hon brukar vara!!  

Efter tävlingen åkte vi för att hälsa på cocker kenneln!! Mycket trevligt och vi hoppas på valp till våren!


Efter denna långa dag var det härligt att komma hem till en god middag som maken och sonen lagat!

Tror jag somnar som en stock, snart...

//Malin

 

För fler resultat, gå in på Sölvesborgs BK!!

  

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards