oljersjo-kennel

Alla inlägg den 19 november 2013

Av Malin Ullström - 19 november 2013 18:09

...berättade för er för några veckor sedan om hur min pappa´s Östsibiriska Laika ÄNTLIGEN kommit igång med älgjakten.

"Vajo" som han kallas till vardags var ute och jagade tillsammans med pappa och jaktlaget, då han fick upp en älgko och en älgtjur. Älgarna delade på sig och "Vajo" följde efter tjuren som bestämde sig för att simma!!  Det som är det roligaste i det hela är att en av min pappas jaktkamrater tog fram kameran och fotograferade denna händelse! Tyvärr kunde inte pappa följa ekipaget mer än på GPS:en....tur att Bertil förevigade detta! Tack snälla för bilderna och för att jag får visa dessa!  

       

Tjuren hade inga stora horn att skryta med, men ett lååångt hakskägg!  


Kan berätta att efter detta fick älgen vara ifred, ofta är upplevelsen bättre än jakten!   


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards