oljersjo-kennel

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Malin Ullström - 17 juni 2014 21:31

...började att gå några kilometer på en motionsslinga med hundarna. Det gäller att träna upp sin kropp efter operationen igen, tycker det går bra men det gäller att skynda långsamt!

Härlig morgon och hann till och med att träna passivitet vid en insjö nära slingan!!

 

Duktiga tjejer, full "span" över sjön!!


Efter lunch bar det av till Ronneby för att lämna av sonen hos kompisar på Brunnsbadet. Eftersom vädret var så härligt så tog äldsta dottern och jag med oss lunch och satte oss i Brunnsparken. En fantastiskt fin park!!


I parken finns vattendrag, vattenfall och fåglar...så vi hade en lång diskussion med ett gäng änder!!

 

Änder är bra roliga fåglar, dom kan blir så tama!! De här tre gossarna satt och väntade på att få något gott och efter att vi nästan var färdiga så gav vi dem lite bröd....

 

...och då följde dom med till bilen!! Det hade varit en syn att komma hem med ett par änder i hundburen!!


Väl hemma röjde vi lite i hus och hundhus innan jag och min lilla pappa åkte till jaktstugan och röjde...

Nåja, jag stod inte så mycket för själva röjandet utan mer för vad som skulle göras och hur det skulle göras...detta har jag verkligen tränat upp under min något vingklippta period!!   


 

Stugan städad och gräset klippt...dock finns det lite till att göra...ett stycke träd hade fallit över taket!! Det får vi ta hand om en annan dag!!  


Sköt om er och era fyrbenta!

//Malin






Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards