oljersjo-kennel

Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Malin Ullström - 21 juli 2014 09:59

...i lördags var det dags för det årliga WT på Möcklö!   


Eftersom jag inte visste hur mycket jag skulle hinna träna mina hundar pga operationen hade jag på ett tidigt stadium sagt till att jag kunde vara med och hjälpa till på WT! Nu är det så att "mina" valpköpare är så snälla och ställer upp som funktionärer också, och det är ju extra roligt att alla vill hjälpa till om man inte skall starta. Det kan vara lite väl nervöst att både starta och hjälpa till om man är "ny" på det här!  


Så tidigt på lördagsmorgonen träffades Kristina, Anna-Lena, Roger, Mats, Ylva och jag med resten av alla trevliga funktionärer och domare! Gunnar skulle starta Plexus idag och det var förstås spännande!

Vid nio började WT och jag tror bestämt att det var ca 60 ekipage till start denna mycket varma dag!!

En mycket trevlig dag med många fina hundar och fina resultat! Plexus och Gunnar skötte sig med den äran, så roligt! 73 poäng av 100 möjliga och Gunnar var mycket nöjd med sin fine Plexus!


Tyvärr hade jag ingen kamera med mig denna dag...det fick bli bössan som hängde på axeln istället!!

På kvällen kom Gunnar och Kristina med familj för grillkväll och vi hade det så mysigt och gott!!  


På söndagen träffades vi tidigt på förmiddagen för en hel dags träning, denna dag hade vi skaffat vilt av de flesta sorter!

Ett sök med åtta vilt, linjetag och markeringar drillades ordentligt! Alla hundarna skötte sig strålande!  Inga funderingar på att apportera de olika sorters viltet här inte!!


       

Kristina och Elee!  

    

Plexus och Gunnar!  

     

 Indra och Anna-Lena!  

     

Troja och Mats!  

   

Rhea och Ylva!  

   

Essie och Anna-Lena!  



Efter en härlig fika med detta härliga gäng...

 

...nja, inte riktigt Christina "försvann" när kameran kom fram!!   Dock var hon i alla högsta grad med!!


Så tränade vi markeringar med skott och vattenapportering med and och GRÅTRUT, ha, nu blev det rätt, Mats!  


     

Lilla Hydra!  

      

Elee!  

   

Indra!  

   

Plexus!  


Givetvis var Troja och Mats också med och apporterade men tyvärr har jag inte lyckats få med dem på bild så här kommer ett par från i fredags!  

   

Troja!  

 

Essie!  

 

Mezzo!      

Java!  


Vattenapporteringen gick mycket bra för allihopa!   Gråtruten var liiiiite stor, knepig att få bra grepp i vattnet men det är bara att träna vidare med detta, man kan inte vara proffs med en gång!!


TACK alla för en härlig helg tillsammans med er, så roligt att få träffa er och era härliga labbar!


Kram Malin



  





    

     



Av Malin Ullström - 21 juli 2014 09:37

  ...hänt så mycket att jag inte har hunnit att uppdatera bloggen!  


Döttrarna och jag åkte med ett par goda vänner till Malmö för shopping och Falsterbo för att titta på hästtävlingar förra veckan! Så trevligt att komma iväg på en liten semestertripp och att få se så duktiga ekipage i hopptävlingarna var så spännande!

 

Inget vidare bra kort, men underbart varmt väder och underbart fina hästar! Tittade även på agilitytävlingar i  ena pausen och givetvis så vann en jaktlabbe!  

Efter att vi kommit hem sent på kvällen packades bilen om för att morgonen efter åka till svärföräldrarna i Dalsland!

Två dagar med sol och bad lyckades vi pricka in, kändes jättebra eftersom det regnade som bara den här hemma!!  

Förra året fick mina svärföräldrar ta bort sin älskade tax, Molly. Molly som var en strävhårig taxdam hade en speciell plats i alla våra hjärtan. Hon var precis som en tax brukar vara, bestämd och envis...på sitt härliga sätt.


När hon hade gått bort bestämde sig svärföräldrarna för att inte skaffa någon mer hund...det höll i ett år! I början av sommaren flyttade Nicke in, en strävhårig dvärgtax gosse! Han är nu ca fem månader och alldeles underbar!


 

Min lilla svärmor har gått in för hunddressyren ordentligt, Nicke är redan invisslad på pipan och riktigt lydig!  


Efter ett par härliga dagar hos dem åkte vi till Liseberg på hemvägen, trötta och nöjda kom vi hem sent på tisdags kvällen. Ett par dagar av tvätt och pyssel följdes hemma, sedan fick vi besök av Gunnar med fyrbenta i fredags!


Fredags kvällen tillbringades i skogen med Gunnar, Kristina, Mats, Christina, Kajsa och alla våra fina labradorer!! Vi tränade markeringar, linjetag, sök och vattenapportering.

     

Kvällens övningar gick hyfsat bra! Nu vet jag att de glada ägarna tyckte det gick bra och det är ju huvudsaken men dom/ni har gått mycket bättre!!  


Kram Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards