oljersjo-kennel

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Malin Ullström - 5 maj 2015 19:14

...blev det i ett strålande varmt vårväder!  I söndags träffades Kristina, Mats/Christina, Majsan/Bosse och jag för ett par timmars träning av de fyrbenta. Vi började med lydnadsträning, grunden till ALLT!

   

Riktigt imponerad är jag av dessa tjejer, två som fyrbenta! Duktiga på att hålla avstånd och fin kontakt med varandra!  

Sedan körde vi igenom lydnadsklass 1 och nog ska vi starta allihopa?! Bara lite finslip till...

 

Kristina och Elee!

 

Christina och Troja!

 

Majsan och Saga!


Efter en stunds träning så fikade vi i solen och det var så härligt, dock får man ju ta sig i kragen och fortsätta träna...det är ju faktiskt därför vi träffas! Eller?! Nja, att träffas och träna, och prata om allt mellan himmel och jord är ju så roligt!  

Efter fikan blev det linjetag och sökträning, som gick strålande!!

   

Saga och Majsan in action! Så duktiga, trots uppehåll på nästan tre år...Saga har vilat sig i form. Nu satt avlämningarna som en "smäck"!  


   

Kristina och Elee, lilla goa hund så duktig hon var! Höll sig i sökområdet utan att "sväva" ut som har varit hennes lilla "problem"!  Härligt!


   

Christina och Troja, bra jobbat av dem bägge! Detta brukar ju husse träna, men det gick lika bra med matte idag! (Du ser Christina, jaktträning är ju faktiskt något för dig!)  


 

Troja´s husse Mats "övervakar" så allt går rätt till!  


   

Mattes ena ögonsten, Hydra, på väg in med dummiesen i grönskan!  


 

Tja, Bosse, jaktlabbe nästa!


När jag var på väg hem så bestämde jag mig för att fortsätta in i skogen med hundarna för en promenad, vädret var ju så härligt och hemma väntade städningen...


Solen sken, hundarna var nöjda och jag bara njöt...tills jag av ren reflex ryckte tag i hundarna, då det framför oss ringlade något...hua, en liten huggorm låg i solen och njöt av vädret. Tack och lov lyckades vi undvika närkontakt med denna ringlande lilla varelse! Var försiktiga i skog och mark, dom är extra giftiga vid den här tidpunkten på året.


Sköt om er!

Malin


  



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards