oljersjo-kennel

Alla inlägg den 2 november 2016

Av Malin Ullström - 2 november 2016 21:11

...och jag har helt enkelt inte hunnit skriva en rad här, dock är det långt ifrån lugnt och fridfullt!   


Nog känns det som om dagarna blir kortare då vi har gått in i "vintertid", mörkt på morgonen och mörkt när man kommer hem på eftermiddagen. Nu gäller det att inte bli "deppig" på kuppen utan att växla upp och ta på pannlampan...ja, visst blir det begränsat med själva hundträningen men då gäller det att ta var på helgerna istället.  Förra helgen hade vi lite avslut med vår lilla lydnads grupp, fint väder och lydiga hundar. Dagen avslutades med fiak och ett uppletande!

   

 

Kristina och Elee!

 

Wilma och Svea!

 

Ingela och Ninja!

 

Ylva och Flipp!


Sedan har jag förmånen att ha en "handler" till Knox när jag drillar ekipagen i lydnad, Sofia hjälper gärna till att hålla lillkillen!

 

Sofia och Knox!


Nu får alla se till att träna duktigt, så tar vi nya tag när värmen kommer igen!  


Just nu är det en hel del jakt, tyvärr har jag inte hunnit vara med i den utsträckningen jag hade velat men min lilla pappa har vart i farten,   denna gången skulle det jagas gris vid jaktstugan med vår laika "Vajo", min farbror Magnus och min man. För min del passade det perfekt då vi skulle träna uppletande efter lydnaden, jag vill inte ha gris med i träningen...


Det tog inte någon lång stund innan ett skott hördes och efter en stund kom pappa och Vajo tillbaka. Jakten hade gett resultat, en gris skjuten av min farbror men den största galten kom undan...denna gången.   Vajo är riktigt duktig på gris och lika snäll som han är med oss i familjen lika arg kan han bli på grisarna,

 

Skrockens Chopper, kallad "Vajo"!  

 

Vajos senaste gris!


Sköt om er!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards