oljersjo-kennel

Alla inlägg den 28 november 2016

Av Malin Ullström - 28 november 2016 15:37


....gått ett tag sedan jag skrev några rader här!  Här händer det en massa, men jag tänker inte berätta allt riktigt ännu.  Förutom en hel massa jobb så går det som vanligt i 100 knyck här hemma, den gångna helgen var yngsta dottern och tävlade i rallylydnad med Hugo och trots att poängen inte var strålande så var känslan det! Lycklig hund och en härlig kontakt med sin förare, att poängen sedan räckte för att bli uppflyttad till Mästarklass och en tredjeplacering gjorde absolut ingenting!!  

   

Duktiga Olivia & Hugo!   



Nu ska det tränas så det ryker om det för start i Mästarklassen!



Just nu är det härligt väder ute och tog en dag ledigt i fredags för att njuta av helgen lite extra, började dagen med en långpromenad med hundarna och det var en underbar morgon!  

           

Väl hemma så var det lite fix i trädgården innan vi kan luta oss tillbaka och vänta på snön...den får gärna vänta då jag tycker det är härligt när det är kallt och krispigt ute, men att man fortfarande kan träna hund utan problem.

 

Min ständiga följeslagare då det gäller trädgårdsstädning, Gustav!  


Jag kände det komma smygande på kvällen och givetvis lyckades jag med konsten att bli genomförkyld...  har "släpat" mig fram i helgen, men idag var det bara att känna sig besegrad för en stund och krypa ner i sängen igen...


Till helgen hoppas jag att jag är på hugget igen för då ska vi träna de små grynen!


   

Knox i hans nya halsband som Wilma har gjort till honom!   Lite stort för stunden men som han växer är det snart lagom, 4 st halsband redan urväxta!


Sköt om er!

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards