oljersjo-kennel

Alla inlägg den 29 mars 2016

Av Malin Ullström - 29 mars 2016 09:42

... i ett så jag har inte hunnit skriva en rad här!  I fredags vaknade jag upp med en "gruvlig" förkylning...dock var det bara att packa matsäcken och ta med sig Hydra för att åka på lydnadstävling i Karlshamn. Kan väl erkänna att jag borde bäddat ner mig istället med facit i hand... Varken jag eller Hydra gjorde vår bästa tävling och lyckades inte att få tillräckligt med poäng för ett första pris.   Kan väl erkänna att träna lydnad har inte stått överst på listan den senaste tiden då det har varit focus på annat, och lydnad är färskvara! Dock fick hon egentligen mycket fina poäng om hon nu inte hade "nollat" två moment och fått en "femma" på ett annat!  Ja, ja det kommer fler tävlingar!


I lördags åkte jag, maken och yngsta dottern till Göteborg för att gå på Eurohorse på Scandinavium! Vilken stämning, vilka hästar och vilka ryttare!!  

 

Vi kom inte till hotellet för framåt halv tolv på natten och behöver jag säga att vi var helt slut!  


Helgen har bjudit på påskmat, fix i trädgården, promenader i solskenet och så har Anna-Lena och Indra startat på årets första WT i Bromölla!


Tyvärr så "nollade" Indra första stationen men hade gått som en klocka på resten, otroligt retfullt men det är ju sånt som händer. Sammanfattningsvis kan vi ju konstatera att hon hade riktigt fina poäng trots "nollan"!  


Bättre lycka till nästa gång!!  


//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards