oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Men var tar...

Av Malin Ullström - 31 januari 2017 19:02

...tiden vägen?!   Jag tycker det inte var så länge sedan jag skrev här men kunde snabbt konstatera att det var ett tag sedan...just nu känns det som det finns tre dagar i veckan, måndag, fredag och söndag. Tyvärr går det alldeles för fort just lördag och söndag...  


I lördags var det som vanligt dags för jaktträning igen och även denna gång var vi på nytt ställe. Denna gång skulle vi träna närsök och ett vanligt sök och jag är nöjd med vad hundarna (och förarna) presterade, dock måste jag själv bli bättre på att hålla igång allihopa för det blir tyvärr en del väntan.  


Vi hade besök av Erika som är intresserad av jaktlabrador och var med för att se hur dom jobbade. Hon tog en hel del bilder och skickade mig ett kollage av dessa, tack snälla för hjälpen!

 

Efter 5 timmar i skogen var jag ganska mör...


På söndagen så hade vi besök av valpköpare, så trevligt att träffas och prata hund på avian och rätan!  


Java mår strålande och jag kunde idag konstatera att hon bara på de två senaste dagarna har växt runt magen ordentligt, tyvärr har jag ännu inget kort men jag ska skärpa mig!


Nu har den börjat...kampen mellan Java och mig om var valparna ska bo!  Så fort hon är i hundgården så ska det "fixas"...men jag kan lugna er allihopa att denna kamp kommer jag att vinna! Valparna kommer att bo inomhus, så det så! Däremot kan jag inte låta bli att tycka det är härligt att se att de naturliga instinkterna finns, hon har hittills varit en "supermamma" vid hennes tidigare kullar. Bättre så här, än tikar som inte bryr sig om något!


 


Igår gick jag ett miljöprov med Knox, där han bla fick gå i branta gallertrappor, apportera på höga plåttak, klättra upp på rangliga plåthyllor och testa av söklusten. Detta gick strålande, han klarade allt galant och det säger en hel del om hur hundens mentalitet är!  Så roligt att se en 8 månaders jaktlabrador gå så klockrent genom alltihopa! Så stolt uppfödare och ägare till denna hund!


 

Öljersjös Knox Spirit of Java!


//Malin


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards