oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Godkväll på er....

Av Malin Ullström - 9 augusti 2011 19:04

... ja, dagarna springer iväg och nu har det varit flera dagar av intensiv hundträning och hundgårdsbygge, så jag har helt enkelt inte haft tid att skriva några rader på bloggen! För den delen har det förstås inte varit händelsefattigt...


I torsdags kom Gunnar och Mezzo på besök, Majsan och hennes små fyrbenta dök också upp!

Efter en grillning och en stunds hundprat bar det av ut i skogen för uppletande och vattenapportering. Detta gick alldeles strålande!  

Mezzo sköter sig med den äran och husse också för den delen! Roligt att se Mezzo in action, mkt fart, men med huvudet på "skaft"! Härlig hund!

Extra roligt är det att "poletten" har trillat ner hos Majsan´s små guldklimpar, trots att dom löpte...

Tyvärr glömde jag helt av att ta några kort denna eftermiddag och kväll, men så är det när man har fullt upp!  


På fredagen dök även Anna-Lena, Samantha och Essie upp!

Förmiddagen gick åt att träna markeringar, och så hann vi besöka tandläkaren med Essie som hade varit lite "brutal" av hanteringen av sitt märgben!

Allt gick strålande, både markeringar och tandläkarbesök!


Härligt att se dessa "små" hundar sköta sig så bra, bra markering och sökförmåga, att det sedan går i en farlig fart gör ju ingenting!! Trötta, ja, det blir dom inte i första taget!  


Gunnar och Anna-Lena, ni är så duktiga med era hundar, och jag är så stolt över er!

Majsan, även du är så duktig med dina små, jag är så glad för att du aldrig ger upp, även om det är motigt ibland! Du ser att nu börjar resultaten att visa sig!

         Efter middagen så kom resten av mitt lydnadsgäng, med en del familjemedlemmar! Lydnad hela eftermiddagen och kvällen avslutades med en mysig korvgrillning!  

Tack snälla för att ni kom, det är så roligt att träffa er alla!

//Malin




 
 
Majsan

Majsan

9 augusti 2011 21:37

Vilken härlig header-bild =)
Tusen tack till hela familjen! Ni är så gästvänliga o goa allihop!
kramar från di gule o mej =)

http://kito.se/makito

Malin Ullström

10 augusti 2011 08:51

Tack snälla:), Tina är superduktig på det här med fotografering!

Kram Malin

 
Ingen bild

Gunnar

10 augusti 2011 10:54

Hej. Fin första bild:) Nu är vi i Norrland. Vi har varit på en första vandring i omnejden. Strax ska vi över till Tomas (Grannen 2km bort) Tänkte träna på hans marker. (Bäst att fråga först?) Ha det så jätte bra. Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

10 augusti 2011 13:21

Hoppas du får en härlig ledighet i Norrland!:)
Jag har en viss känsla av att det blir en del hundträning... glöm inte bort att vila också!
Ja, det är lika bra att fråga först!!

Sköt om er!:)
Malin

 
Ingen bild

Gunnar

15 augusti 2011 20:30

Hej. Nu har vi varit i norrland en vecka. Fantastisk träning för hundarna. Dagarna fylls med vila, träning, skjutning på lerduvor mm. Nu fungerar stoppsignalen jätte bra. Så nu ska jag nöta in ställandet också.(Inte helt lätt)I morgon blir det spår. Ska bli jätte kul. När jag kommer hem så ska jag gå med i SRRK eller Labradorklubben så vi kan börja tävla:)) Känner mig lite sugen på det. Må väl tills vi hörs igen Gunnar/Mezzo

Malin Ullström

15 augusti 2011 22:14

Vad det låter härligt, Gunnar!
Själv har jag jobbat första dagen efter semestern, och jag kan tala om att det
känns...

Sköt om er!
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards