oljersjo-kennel

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Malin Ullström - 5 september 2011 18:50

... jag tänkte börja med dom bra!!  


Öljersjös Intenzo var först ut med röntgen och ögonlysning. Höfter grad B och armbågar ua, samt ögon ua!!! Phu, det var härligt, nu håller vi tummarna för resten!!!!


Hundgården är FÄRDIG, så när på ett liggbord och lite lister, den blev superfin!!!

Min käre make är så duktig på att komma med idéer och snickra! Det behövs med alla mina planer...men nu har jag lovat ett det ska bli lugnt ett tag!  


Ja, så var det slut på dom bra nyheterna...

Startade Kiara på ett B-prov i lördags. Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta det mer än att hon fick inget betyg, men ganska bra kritik...

Hon var laddad till "tänderna" och löste dom svåra uppgifterna, men struntade i dom lätta...

Men det är bara till att köra vidare, domaren sa att hon var en mycket trevlig tik...men det visste jag ju redan! Det brister väl i tävlingsvanan hos både hund och matte..."Kan ge mig sjutton på att hon hörde dina hjärtslag", sa pappa när jag berättade för honom...  

Japp, sedan var det dax för Rhea´s röntgen...ingen bra höftröntgen, armbågarna var nog ok... så nu är det bara att vänta på hennes resultat.  

Tyvärr är det ju så med avel... hur man än försöker så "poppar" felen upp ibland.

Inte roligt att ringa till Rhea´s uppfödare och berätta, det är lika tråkigt för dem som för mig.


Tja, det är som Tina på djurkliniken sa, "Varför håller vi på med detta, vi kunde samlat frimärke istället"?

Tror inte det!!!! Det är ju inte alltid så här, tack och lov!!

Nu kan det bara bli bättre!!


//Malin
















Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards