oljersjo-kennel

Alla inlägg den 14 februari 2015

Av Malin Ullström - 14 februari 2015 20:13

 ...nja, inte riktigt men visst är det lite håll i gång med 6 st hundar!  

Vi har finbesök av Essie och Indra i några dagar och då gäller det att hålla igång alla hundar så alla är lyckliga och nöjda. Nu är ju inte Essie och Indra vana vid att vara i hundgård men det går hur bra som helst!  

 

Här sitter dom alla och väntar på att få hoppa in i hundgårdarna MEN en hund i taget! Vill ha ordnimg och reda så jag säger att namn i taget. Då gäller det att komma och inte förrän man hör sitt namn, detta går utmärkt! Duktiga tjejer och Hugo förstås!!


Det är fantastiskt att se hur hundar anpassar snabbt! Essie är väl inte den fröken som älskar att leka mer än möjligtvis med Indra men här drar hon sina rundor med alla och ser så lycklig ut! Inget gruff här inte. Indra, ja hon är överlycklig för här leks det mycket! Hon och syrran Hydra håller ihop som ler och långhalm!  


 

Essie, Hugo, Indra, Hydra, Kiara och Java!  


Idag tränade vi markeringar och stadga med lutgeväret. Eftersom man ALDRIG kan träna för mycket stadga med hundar som har en hel del ös i sig, så tog jag ut dem en och en för lite träning!

Detta gick mycket bra, bättre än jag faktiskt trodde! Nästan så jag var sugen på att filma framför allt Essie och Indra för att matte och husse skulle få se hur duktiga dom var, fast det var jag som tränade dem!
Det var lite mycket att hålla reda på med luftgevär, hundar och dummies så det fick bli ett litet kort på Essie istället!

 

Fina tjejen!


Hoppas ni alla har det bra på lördagskvällen! Imorgon blir det harjakt och då får inte labarna följa med!  


//Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards