oljersjo-kennel

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2016

Så har tiden...

Av Malin Ullström - 14 augusti 2016 21:53

...farit iväg igen!  

Dagen efter Speja åkte till sitt nya hem så reste maken och jag till Sicilien!  Detta är ett land som vi länge pratat om att resa till men inte tagit oss tid till när barnen var små. Så nu packade vi våra väskor och åkte dit helt själva, ungdomarna fick ta hand om hem och djur och gjorde detta så strålande! Det är härligt att kunna åka iväg och veta att hundarna får allt dom behöver även att vi inte är hemma!  


       

30+ varje dag och ca 25 grader i vattnet, sol, bad och god mat och dryck!  Det var underbart att bara "vara" och känner mig faktiskt ganska stolt då jag ALDRIG kan vara still i vanliga fall men det här var behövligt!


Sista dagen åkte vi en båttur längs kusten, fantasktiskt fint!

           

Att vatten kan vara så blått för att sedan bli så turkost!   


 

Elefantklippan...tyckte snarare det såg ut som en Mamut!  

 

Ser ni huset på klippan? Det var ett boningshus för länge sedan, som dom byggt inne i klippan men nu hade det blivit museum. Fantastisk utsikt över Medelhavet!


Borta bra men hemma bäst! Så härligt att komma hem till familjen och djuren, hundarna blev nog "snäppet" gladare av att se oss än barnen men det får man ta...


Knox hade växt jättemycket på fem dagar och är ju faktiskt en hund nu!  


Jag är såååå nöjd med honom, han är lyhörd, lättlärd och älskar sin matte så det bådar gott för framtiden!


Dagen efter vi hade kommit hem från Sicilien så började jag jobba, och det var allt annat än en mjukstart...


På fredags eftermiddagen/kvällen blev vi bjudna av Pernilla och Niklas till Eriksbergs viltpark, för att njuta av detta underbara ställe! Så roligt att träffa dem och naturligtvis lille Bellman som också hade blivit en stor gosse!


       

Bröderna "bus" som hade två barnvakter i "Hobbe" och Hugo"!

 

Tänk vad roligt man kan ha med lite vatten!  


När valparna hade busat omkring en bra stund så blev vi bjuda på god mat och dryck i härlig miljö!  


       


TACK snälla Pernilla och Niklas för en härlig fredagskväll!


Kram Malin



  

  


 
 
Ingen bild

Pernilla Robertsson

15 augusti 2016 20:17

Tack själva !! Det var en mycket trevlig kväll :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Ullström - 7 mars 2019 14:13


...det är inte lätt att hinna med att uppdatera både hemsida, blogg och facebook. Eftersom det är lite "pyssligare" med bloggen så har jag bestämt mig för att sluta skriva här. Vill ni ha kontakt med oss eller följa oss är ni välkomna till vår hems...

Av Malin Ullström - 23 april 2018 21:13

...väl dags för uppdatering!  Här har hänt en massa sedan jag  skrev sist och det är ju inte så konstigt då det är länge sedan... För att sammansfatta allt så har jag haft lydnadsträning för "valparna" som snart blir 8 månader (tillsammans med ett li...

Av Malin Ullström - 5 januari 2018 20:15

... har precis börjat!  Hösten och än så länge vintern (?) har gått i ett, det har varit mycket både på jobbet och privat. Valparna har flyttat och av alla uppdateringar jag fått så verkar det som om alla de små grynen sköter sig exemplariskt! Det ve...

Av Malin Ullström - 7 november 2017 09:05

...underbart hörstväder och hundträning, kan det bli bättre?!     Vi är ett gäng som träffas ungefär varannan helg och tränar våra hundar, så roligt! Alla med olika mål och förutsättningar, men alla har ett gemensamt intresse och det är att ha tr...

Av Malin Ullström - 6 november 2017 20:29

...alla valpar flyttat!    Öljersjös Diana Joy of Java, eller "Doris" som hon skall kallas flyttar på fredag till sitt nya hem!     När valparna var drygt 6 veckor var min goa väninna Tina, från Tillyhills kennel, här och fotograferade valparna...

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards