oljersjo-kennel

Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Malin Ullström - 17 oktober 2015 16:08

 ...vaknade upp till en riktigt mysig höstdag. Lite lagom blött och disigt ute men ändå behaglig temperatur. Idag skulle jag, Kristina och Caroline träffas för lite jaktträning!  Vi tränade sök, ett ganska "snävt" sådant för att de små fyrbenta damerna inte skulle fara iväg i för stort sök och inte byta dummiesar, dom låg ganska tätt!  Allt gick strålande och jag är så stolt över både Kristina och Caroline som har gjort sådana framsteg med sina fina hundar!!


     

Kristina och fina Elee!  

     

Caroline och med härliga Yackie!  


        

Själv är jag otroligt nöjd med mina små flickor!   Runt mina ben hela tiden, tysta och lugna och väntar på sin tur utan att försöka "tjuva"! Vad härligt det är när allt fungerar!


Efter sökövningen tränade vi markeringar, korta och långa i terräng och i gräs. Det med att träna i högt gräs kan ställa till det, så det gäller att passa på medan  gräset fortfarande är högt!  


Caroline var tvungen att åka hem, men Kristina och jag tog en långfika i höstvädret för att sedan fortsätta träna linjetag.


       

Långa linjetag som gick riktigt bra!

     

Fina Elee!


Tack för en härlig förmiddag, imorgon tränar vi lydnad så det ryker!


//Malin


Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards