oljersjo-kennel

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Malin Ullström - 15 december 2013 18:48

  ...nära att jag la ut Hydra för försäljning....  

Jag är inte mer än människa...lättare att peppa andra än mig själv...

Idag kom Kristina/Elee, Nisse/Aiko och Kristinas väninna Anette med sin labbetik Stella på 8 månader hit för att träna lite i det underbara regnet!  

Markeringar, linjetag och sök stod på programmet och vi kan väl säga att det var ömsom vin ömsom vatten...

Markeringarna gick riktigt bra för alla, härligt! Snabbt ut och snabbt in!

Söket gick hyfsat för alla, trots ett fiskkadaver som låg mitt i sökrutan, troligen Havsörnen som ätit i tallen  ...den som fick högst pris i att "grisa" ner sig var Elee...hon stank fisk...och alla vi som hon ville umgås med!!

Hydra´s sök var för bedrövligt...matte fick mycket huvudbry! Här har man försökt avla fram en cool linje...dock är fröken liiiite för cool! Ingen fart alls...

Linjetagen gick bra för alla efter att vi flyttat oss från kattskiten....  


Nåja, dessa fyrbenta är inte så stora ännu...det får vi inte glömma!!


Efter mysig fika åkte alla hem...men själv tog jag med mig Hydra och Java ut i skogen! Nu sjutton skulle söket fixas...ny ruta och skickade Java först. Inga bekymmer och åh, vad jag älskar den hunden!! När hon lämnat av sin dummies skickade jag Hydra...efter att först talat om henne att hon kan säljas...

Full fart ut och sökte riktigt bra, hittade dummies och snabbt in! Härliga hund...en gång till och det gick riktigt strålande denna gången. Tog sig fint i marken och följde upp vittringen! Nja, hon är inte riktigt till salu ännu....  


Är glad att jag gjorde den sista rutan. Det gick riktigt bra och förhoppningsvis blir hon lika fantastisk som sin mamma en dag!


Hoppas ni alla får en härlig vecka! Snart jul!!  

//Malin

Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards