oljersjo-kennel

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Malin Ullström - 22 december 2013 22:02

...idag har det varit en sådan där dag som man bara längtar efter! Härlig frukost för att sedan packa in hundar och barn i bilen. Vi körde upp till hästen och medan döttrarna fixade i stallet tog jag alla hundarna på en promenad, så härligt!  Efter promenaden tog jag med Hugo ut för att köra stadga och markeringsövningar. Han gick som en klocka och var såååå duktig! Väl framme i stallet igen bar det av ut i skogen med döttrarna och hästarna, så mysigt!

När vi väl var hemma vid stallet igen så blev vi inbjudna på en härlig julfika hos vår goa vän Lotta och hennes dotter Linnea, så gott !  Saffranskaka, pepparkaksmuffins och hemlagat godis med julkaffe. Kan det bli bättre? Tack snälla Lotta för en härlig fikastund!

När man har ätit så mycket gosaker får man allt göra lite nytta igen...döttrarna ut i stallet för att putsa och jag ut i skogen.

En sökruta med dummies lades ut, Kiara gick för fullt och det enda man kan anmärka på är att hon kanske skulle vara lite lugnare vid avlämningarna. Dock känner jag mig mycket trygg med henne, hon tar in det som finns att ta in!!  

Java och Hydra jobbar jättefint vid min sida och Java gjorde ett strålande sök! Kunde även stoppa henne på signal i söket och dirigera henne!! Så härligt!!  

Hydra den lilla filuren har nu äntligen förstått, snabbt ut och snabbt in! Håller lite löst i dummiesarna vid avlämningarna, men det är bättre än för hårt! Viltet är det lite annorlunda med! 

Självklart fick Hugo också gå sitt sök, gick alldeles utmärkt!


Så idag har jag INGA hundar till salu!!  


//Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards