oljersjo-kennel

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Malin Ullström - 21 december 2013 20:12

...filttofflor!!  

Ångrar att jag inte följde med pappa till skogen istället men maken och jag var tvugna att fixa det sista i julshoppingens tecken...  

Sista julklapparna skulle fixas, sedan skulle sonen skulle få en ny skjorta...herregud, vad han har växt och musklat på sig...

julmaten köpas in och så lite annat smått och gott! Japp, så var den dagen förbi!!


Innan jag lämnade hemmet bad jag döttrarna att motionera hundarna och fixa deras jullbad...inga stora protester,  lovade att skutsa dem till hästarna efteråt! Muta? Nix, förhandling på hög nivå!!


Nåja, när väl maken och jag kom hem, insläpandes med matkassar och klappar...så höll jag på att få "slag"...i köket möttes jag av en svart "matta", som snabbt blev till filttofflor!! Mitt nystädade hem hade förvandlats till ett svart pälsmoln och i detta stod det tre nybadade labradorer och en yster cockerspaniel och viftade i kapp med svansarna...

HERREGUD, vad dom fäller!!!

Det är vid dessa tillfällen jag tackar min goe make för att han har gjort ett sådant fint hundhus...hundarna åkte ut dit! Dom får nog sova i hundhuset ett par nätter tills det värsta har lagt sig...  

Saken är den att dom blir snart nakna...men rena är dom!


Sköt om er i julstöket!

//Malin


Av Malin Ullström - 21 december 2013 19:57

...så stämde ALLT!!  

"Vajo" som jag berättat om tidigare har ju varit sen med jakten och det har bekymrat min pappa och förstås även mig.

Han har gjort fantastiskt bra ifrån sig denna säsongen, men tyvärr har man inte kunnat skjuta någon älg för honom. Vi önskade förstås att han skulle få "sin" älg innan säsongen var över, ja, lite som "lön för mödan"!


Nu är det ju inte så att man bara kan gå ut och skjuta, hunden ska vara duktig, skytten ska vara fantastisk och det bekymrar mig inte det minsta, pappa är väldigt nogrann!! Så ska man ha tur med rätt djur,vädret, vinden, avståndet osv... 


Så idag stämde ALLT!! Äntligen kunde pappa få skjuta "Vajo´s" första älg efter två timmars ståndskall!

Två mycket nöjda jaktkamrater, eller tre, "Troja" var ju förstås med, kom hem från en mycket lyckad dag i skogen!

Detta lever dom på länge! Åh, vad jag är glad för deras skull, detta var dom så väl värda!!

 

Inget kort från dagens bravader, men fint är det i alla fall!!


//Malin



Presentation


Välkomna till Öljersjös kennel!

Här kommer jag att skriva när tid finnes om hundträning, tävling och annat smått och gott om hund!

Titta gärna in på vår hemsida
http://oljersjoskennel.se

Med vänlig hälsning

Malin Ullström

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards